امکانات[
MAXScript
MAXScript یک زبان اسکریپتنویسی داخلی است که میتواند یک وظیفه را به صورت خودکار تکرار، دستورالعملهای موجود را با روشهای جدید ترکیب، ابزارها و واسطهای کاربری جدید ایجاد و یا بسیار کار دیگر را انجام دهد. همچنین میتواند ماژولهای افزونهها را کاملاً با MAXScript ایجاد کرد.
کارگاه شخصیت
کارگاه شخصیت که یک افزونه از نسخهی چهارم مکس بود، حالا در استودیوی سهبعدی یکپارچه است و به کاربران برای حرکت و تجسم شخصیتهای مجازی کمک میکند. این سیستم با استفاده از اسباب شخصیت یا اسکلت ۲ پا که تنظیمات سهام است کار میکند، که میتواند برای شبکه شخصیتهای مناسب و نیازهای مناسب تغییر کند یا سفارشی شود. این ابزار همچنین شامل ابزارهای ویرایش قوی سویچینگ IK/FK، دستکاری حالتهای وانمود کردن، لایهها و گردش فریم کلیدیها و به اشتراکگذاری دادههای پویانمایی در سراسر اسکلت ۲ پا مختلف است. این “۲ پا” از دیگر ویژگیهای مفید اشیاء است که برای کمک به سرعت بخشیدن در تولید چرخههای راهرفتن و مسیرهای حرکت و همچنین به عنوان حرکت ثانویه است.
جستجوگر صحنه
جستجوگر صحنه ابزاری است که دید سلسله مراتبی از دادهها، تجزیه و تحلیل صحنه و تسهیل کار با صحنههای پیچیده تر را فراهم میکند. جستجوگر صحنه یک توانایی است برای مرتب، فیلتر و جستجو کردن صحنه با هر نوع شئ یا اموال (از جمله فراداده). این ویژگی که در تریدیاس مکس ۲۰۰۸ اضافه شد، اولین جزئی بود که از کدهای مدیریت شدهی داتنت در تریدیاس مکس بیرون از MAXScript استفاده میکرد.
واردکردن DWG
تریدیاس مکس از هر دو واردات و اتصال فایلهای DWG را پشتیبانی میکند. مدیریت حافظهی ارتقا یافته در تریدیاس مکس ۲۰۰۸ باعث میشود تا چندین شئ را در داخل صحنههای بزرگتر وارد کرد.
انتساب/ویرایش بافت
تریدیاس مکس عملیات بافت خلاق و نقشه برداری مسطح، از جمله کاشی کاری، معکوس، چرخاندن، محو کردن، کشش UV و سستسازی را ارائه داده، نامرتبی را حذف میکند؛ UV را نگه داشته و تصویر الگوی UV را خروجی میدهد. گردش کاری بافت شامل توانایی مخلوط کردن تعداد نامحدودی از بافتها، یک مرورگر مواد/نقشه با پشتیبانی از کشیدن و رها کردن انتساب، و سلسله مراتب با عکسها میشود. گردش کاری UV شامل نقشه پوست خام، که شکافهای دلخواه را تعریف کرده و باعث میشود تا کاربر بتواند UVها را با توجه به آن شکافها تا کند، کپی/پیست کردن مصالحها، نقشهها و رنگها و دسترسی سریع به انواع نقشهها (جعبه، استوانهای، کروی) میشود.
فریمهای کلیدی کلی
دو حالت کلید زنی – کلید مجموعه و کلید اتوماتیک – پشتیبانی از گردش فریمهای کلیدی مختلف را پیشنهاد میکنند. کنترلهای سریع و بصری برای فریمهای کلیدی – از جمله: کات، کپی و پیست – به کاربر اجازه میدهند پویانماییها را به راحتی ایجاد کنند. مدار پویانمایی ممکن است به طور مستقیم در دریچهی دید مشاهده و ویرایش شود.
پویانمایی محدود
اشیاء را میتوان در امتداد منحنیها با هم ترازی، سرعت، نرمی، حلقه و متحرک کردن در امتداد سطح کنترل کرد. میتوان بین چند منحی متحرک با مسیر کنترل شده وزنه کرد و آن وزن را پویانمایی کرد. اشیاء را میتوان با اشیاء دیگر در بسیاری از جهات – ازجمله نگاه کردن به – جهت گیری در فضاهای مختلف مختصات، و ایجاد ارتباط در نقاط مختلف و در زمان محدود متحرک کرد.
پوست
اصطلاح پوست یا هیکل ممکن است برای رسیدن به کنترل دقیق تغییر شکل اسکلتی مورد استفاده قرار گیرد، به طوری که تغییر شکل شخصیت یکنواخت به عنوان مفاصل منتقل شده حتی در ناحیهها از جمله شانهها. تغییر شکل پوست را با استفاده از وزنه راس مستقیم، حجم رئوس تعریف شده توسط لفاف یا هر دو میتوان کنترل کرد.